Klachtenbeleid

Onze medewerkers doen hun uiterste best u zo goed mogelijk te helpen. Desondanks kan het uiteraard een keer voor komen dat u ontevreden bent of een klacht heeft. Indien dit het geval is, meldt het ons gerust. Naast het feit dat wij uw klacht of onvrede graag willen oplossen zien wij deze signalen ook als een middel om onze zorgverlening nog beter te organiseren.

Een klacht is een belangrijk signaal. Door adequaat om te gaan met klachten krijgt Attiva zorg als organisatie immers de kans om het vertrouwen van de cliënt te behouden of te herwinnen.

Bovendien kan van klachten geleerd worden en kunnen zij aanleiding zijn om maatregelen te treffen, waardoor voorkomen wordt dat de klacht zich in de toekomst opnieuw voordoet.

Wij vinden het belangrijk dat u dingen waar u ontevreden over bent eerst bespreekt met de betreffende werknemer of diens leidinggevende. Mochten er ondanks deze inspanningen klachten zijn waarbij u met hen niet tot een gewenste oplossing komt, dan kunt u met uw klacht  terecht bij de klachtenfunctionaris van Attiva zorg; Hassan Barre. De klacht of uiting van onvrede kan zowel mondeling als schriftelijk worden ingediend.

Indien een klacht niet informeel opgelost kan worden, bestaat de mogelijkheid om een formele (schriftelijke) klacht bij de Raad van Bestuur neer te leggen.

  1. Heeft u een klacht of bent u niet tevreden, bespreekt u dit dan met uw zorgverlener. Deze stelt het namelijk vaak op prijs dat hij of zij direct de gelegenheid krijgt de oorzaak van uw klacht met u te bespreken;
  2. Meldt u uw klacht of onvrede liever niet aan uw zorgverlener of komt u met uw zorgverlener niet tot een oplossing, dan kunt u altijd contact opnemen met de zorgcoördinator van Attiva zorg. Dit kan telefonisch of middels invullen van ons klachtenformulier (formulier 5.3-b in uw zorgdossier). Deze directe benadering gaat niet iedereen even gemakkelijk af, maar als uw zorgverlener/zorg coördinator niet weet dat u ontevreden bent, kan hij of zij ook niet proberen de klacht op te lossen;
  3. Komt u in overleg met de zorg coördinator niet tot een oplossing, dan kunt u zich telefonisch of schriftelijk wenden tot de manager. Deze zal vervolgens contact met u opnemen om de situatie met u te bespreken en proberen tot een oplossing te komen
Bel ons +31 (0)20 730 13 36
Email ons info@attivazorg.nl
Onze locatie Johan van Hasseltweg 44
1022WV Amsterdam